Zurück

In den Warenkorb

Empfehlung per E-Mail versenden

Probeexemplar anfordern

Gerne schicken wir Ihnen ein Probeexemplar an die angegeben Adresse.
Key Criteria for Selecting a Joint Venture Partner on Emerging Markets

Key Criteria for Selecting a Joint Venture Partner on Emerging Markets

A Case Study of Austrian Companies on the Indian Market

vonLinhart, Filip | Knoll, Claudia
Englisch, Erscheinungstermin 06.03.2015
lieferbar

eBook

29,99 €
(inkl. MwSt.)

Buch (broschiert)

42,95 €
(inkl. MwSt.)
Seminar paper from the year 2014 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, University of Applied Sciences Villach, language: English, abstract: This case study paper focuses on defining the key criteria for selecting a joint venture partner on emerging markets to minimize the...

Informationen zum Titel

978-3-656-91405-1
München
06.03.2015
2015
1
1. Auflage
eBook
EPUB ohne DRM
66
München
Englisch
Management und Managementtechniken
Seminar paper from the year 2014 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, University of Applied Sciences Villach, language: English, abstract: This case study paper focuses on defining the key criteria for selecting a joint venture partner on emerging markets to minimize the risks of the partnership failure....
Seminar paper from the year 2014 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, University of Applied Sciences Villach, language: English, abstract: This case study paper focuses on defining the key criteria for selecting a joint venture partner on emerging markets to minimize the risks of the partnership failure. The literature dealing with general partner selection criteria is rich. Only a little research was, however, conducted in terms of emerging economies. Therefore, the study combines a theoretical model with an empirical evidence to extend knowledge in this particular area. The literature review results in four main partner selection criteria, such as human resources (tangible resources), local market knowledge (intangible resources) as well as business and governmental networks. An empirical research was conducted through qualitative interviews to challenge the theoretical findings. The sample consisted of two leading Austrian manufacturing companies operating a joint venture in India. Although those participants confirmed that local market knowledge and networks are crucial on emerging markets, they accommodate different perspective in terms of tangible resources. Moreover, they add that company control and local partner’s international experience are fundamental.
Kundenmitteilung
EU-Datenschutzgrundverordnung

Die DSGVO stärkt die Datenschutzrechte europaweit für uns alle. Bei vub haben wir aus diesem Anlass unsere Datenschutzerklärung grundlegend verändert:

  • Wir stellen noch übersichtlicher dar, wie und wofür wir personenbezogene Daten verarbeiten (wenn überhaupt, denn das Verwerten Ihrer persönlichen Daten ist überhaupt nicht unser Geschäft!).
  • Wir informieren in unserer neuen Datenschutzerklärung über die Kundenrechte.
  • Wir haben die Datenschutzerklärung übersichtlicher gestaltet.
  • Ab dem 25. Mai 2018 können Sie in Ihrem Kundenkonto im Menü unter „mein vub - Einstellungen“ den gewünschten Datenschutz selbst einstellen.

Bei Fragen wenden Sie sich bitte jederzeit an unseren vub-Kundenservice und Ihre bekannten Ansprechpartner unter premiumservice@vub.de.

Bestätigung